Eau de whaaat?

Nu tror jag jag fått svar på skillnaden mellan Eau de parfum och Eau de toilette parfymer. Har aldrig fatta det innan. xD

Fick reda på detta i taxfreen i Spanien. Det var en expidit som sa att Eau de parfum doftar mer och håller längre än Eau de toilette parfymerna. Har aldrig fattat detta förrän nu. x) Jag som alltid velat ha en som håller längre och trodde det berodde på priset typ. Kollade nyss min parfym hylla och jobbigt nog såg att min Jadore var Eau de toilette och min Hilary Duff var Eau de parfum -.- Har också alltid undrat varför vissa parfymflaskor kostade mer än den andra då det var samma parfym, men förmodligen hänger det ihop med vilken som håller längst. :P Aja hoppas ni har användning av detta någon gång för er som inte visste ;)<3


 
Min nästa doft (A)<3 fast Eau de Parfum flaskan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0