Dans <3

Jag har tänkt på en sak. När tränare säger "Ta ut rörelserna!" och att man ska överdriva allt så menar dom verkligen det. Det ser för mesigt ut annars. När jag var mindre så tjatade tränarna alltid om det. Jag fattade aldrig riktigt vad dom menade med det. men nu gör jag det. Ett tips till alla dansare där ute. Även om det känns jättelöjligt så ser det mycket bättre ut om ni tar ut rörelserna och menar dom. Det är sårt att förklara. Det är mycket lättare att visa men det blir en jättestor skillnad. Detta gäller ju alla sorters dans då. Fast mest siktar jag på hip-hop/street. Jag säger inte detta för jag tror att jag är dansproffs eller något. Jag säger det för att det är något jag märkt, för dansproffs är jag verkligen inte. xD Långt ifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0