Estetiskt

Vad är bilder, kläder, tidningar osv för er? Det är svårt att förklara vad jag kännner med ord men jag ska försöka. ;D När jag läser tex ELLE så känns det som att titta i en ny liten värld, som man blir inspirerad av. Tänk vilka stora konstverk man ser egentligen på ett enda litet papper.

Modevisningar består inte bara av kläder som ska användas. De består av en stor del till konst. Ibland bara extar effekter för att visa tydligt vikket budskap man vill ha av visningen eller vad man kan säga.
Konst och hantverk som tar långtid och som är jobbigt är oftaste det som får bäst resultat.
Modedesigners är inte bara människor som designar kläder, de är även stora konstnärer.   

Vissa tycker att en bild bara är en bild. Men för mig är det mycket mer än så. Svårt at förklara xD men det är så. Samma sak med dans. Men ännu svårare att förklara.
När jag ser på vissa bilder, får jag nästan rysningar av hur underbar den är. Samma rysningar som man får när någon sjunger otroligt bra.
Bilder som har någon form av djup i sig är oftast otroligt vackra, och inspirerande, men de som är lika fina utan att ha något djup i sig, är det något speciellt med, om ni fattar vad jag menar. xD

Detta var lite av mina "Estetiska tankar." xD Väldigt svårt att uttrycka sig med ord/ bokstäver men försökte så gott jag kunde. Berätta lite hur ni känner. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0